Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
Wartości odpowiedzi:
Tak - 2 pkt |
Zazwyczaj tak - 1 pkt |
Nie - 0 pkt
1.
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
|
Tak |
Zazwyczaj tak |
Nie |
Samodzielnie korzysta z toalety. |
|
|
|
Samodzielnie myje i wyciera ręce, myje zęby. |
|
|
|
Samodzielnie ubiera się i rozbiera. |
|
|
|
Wiąże sznurowadła, bez wiązania kokardki. |
|
|
|
Samodzielnie spożywa posiłki sztućcami. |
|
|
|
Nakrywa do stołu i sprząta po posiłku. |
|
|
|
Sygnalizuje głód, pragnienie, potrzebę odpoczynku, zabawy. |
|
|
|
Sprawnie sprząta zabawki. |
|
|
|
Sprawnie przygotowuje przybory do zajęć i porządkuje je po zajęciach. |
|
|
|
Sprawnie posługuje się przyborami: ołówkiem, kredkami, farbkami, klejem itp. |
|
|
|
Ma prawidłowy chwyt narzędzi pisarskich. |
|
|
|
Sprawnie posługuje się nożyczkami. |
|
|
|
Tworzy kompozycje plastyczne i buduje z różnorodnych materiałów. |
|
|
|
Ma typowe umiejętności z zakresu motoryki dużej. |
|
|
|
Chętnie bierze udział w zabawach ruchowych, muzycznych, naśladowczych. |
|
|
|
1 z 4
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
Wartości odpowiedzi:
Tak - 2 pkt |
Zazwyczaj tak - 1 pkt |
Nie - 0 pkt
2.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
2 z 4
Społeczny obszar rozwoju dziecka.
Wartości odpowiedzi:
Tak - 2 pkt |
Zazwyczaj tak - 1 pkt |
Nie - 0 pkt
3.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
3 z 4
Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
Wartości odpowiedzi:
Tak - 2 pkt |
Zazwyczaj tak - 1 pkt |
Nie - 0 pkt
4.
Gotowość do nauki czytania i pisania
|
Tak |
Zazwyczaj tak |
Nie |
Dokonuje syntezy sylabowej wyrazów dwusylabowych wypowiedzianych przez nauczyciela: po-le, do-my, ko-ra, ma-ki, wa-zon, mle-ko. (od 0 do 2 wyrazów – 0 p.; 3 lub 4 wyrazy – 1 p.; 5 lub 6 wyrazów – 2 p.) |
|
|
|
Dokonuje syntezy sylabowej wyrazów trzysylabowych wypowiedzianych przez nauczyciela: ko-pe-rek, po-go-da, pa-ra-sol, Mi-ko-łaj, wa-ka-cje, kot-le-ty. (od 0 do 2 wyrazów – 0 p.; 3 lub 4 wyrazy – 1 p.; 5 lub 6 wyrazów – 2 p.) |
|
|
|
Dokonuje syntezy sylabowej wyrazów czterosylabowych wypowiedzianych przez nauczyciela: ka-ba-no-sy, kras-no-lud-ki, ko-ra-li-ki, pa-ra-sol-ka, fio-le-to-wy, o-ku-la-ry. (od 0 do 2 wyrazów – 0 p.; 3 lub 4 wyrazy – 1 p.; 5 lub 6 wyrazów – 2 p.) |
|
|
|
Dokonuje analizy sylabowej wyrazów wypowiedzianych przez nauczyciela: kotek, latarnia, kalina, baletnica, ananasy, wycinanka. (od 0 do 2 wyrazów – 0 p.; 3 lub 4 wyrazy – 1 p.; 5 lub 6 wyrazów – 2 p.) |
|
|
|
Dokonuje syntezy słuchowej różnych cząstek wyrazów wypowiedzianych przez nauczyciela: wie-ż-a, za-wie-j-e, wie-cz-ór, ob-u-wie, pog-ot-o-wie. (0 wyrazów lub 1 wyraz – 0 p.; 2 lub 3 wyrazy – 1 p.; 4 wyrazy lub 5 wyrazów – 2 p.) |
|
|
|
Potrafi przeczytać drukowane litery małe i wielkie. (Przeczytane litery należy zaznaczyć w załączniku nr 1. Sposób punktowania podano w załączniku). |
|
|
|
Rozumie usłyszane zdania. (Prawidłowo zrozumiane zdania należy zaznaczyć w załączniku nr 2. Sposób punktowania podano w załączniku). |
|
|
|
Sprawnie rysuje po śladzie. (Obrazek do rysowania po śladzie oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 3). |
|
|
|
Sprawnie odwzorowuje rysunek. (Rysunek do odwzorowania oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 4). |
|
|
|
6.
Umiejętności matematyczne
|
Tak |
Zazwyczaj tak |
Nie |
Wskazuje swoją lewą i prawą rękę. |
|
|
|
Określa położenie przedmiotów względem siebie oraz względem innych przedmiotów, używając określeń: na, pod, nad, przed, za, obok, w. |
|
|
|
Nazywa figury: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt. (Figury oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 6). |
|
|
|
Kontynuuje rytmy. (Rytmy oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 7). |
|
|
|
Porządkuje kilka przedmiotów od najmniejszego do największego. (Ilustracje oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 8). |
|
|
|
Rozpoznaje elementy niepasujące do pozostałych. (Zdjęcia oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 9). |
|
|
|
Klasyfikuje przedmioty według wybranej cechy (np. koloru, kształtu, wielkości). (Figury oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 10). |
|
|
|
Liczy przedmioty w zakresie 10. (Sposób punktowania znajduje się w załączniku nr 11). |
|
|
|
Porównuje liczbę elementów, używając określeń: mniej, więcej, tyle samo. (Zbiory oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 12). |
|
|
|
Rozumie i stosuje liczebniki porządkowe w zakresie 10. (Ilustracja oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 13). |
|
|
|
Odczytuje liczby zapisane cyframi w zakresie 10. (Liczby zapisane cyframi oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 14). |
|
|
|
Dodaje w zakresie 10, używając liczmanów (dosuwa je, dokłada). |
|
|
|
Odejmuje w zakresie 10, używając liczmanów (odsuwa je, zabiera). |
|
|
|
Rozumie takie pojęcia, jak: rano, wieczór, noc. |
|
|
|
Wymienia po kolei nazwy dni tygodnia. |
|
|
|
7.
Wiedza o środowisku społeczno-przyrodniczym
|
Tak |
Zazwyczaj tak |
Nie |
Wie, jakiej jest narodowości. |
|
|
|
Zna polskie symbole narodowe: godło, flagę. |
|
|
|
Rozpoznaje i nazywa przedstawicieli kilku zawodów (piekarza, kominiarza, lekarkę, malarza) oraz wie, na czym polega ich praca. (Zdjęcia oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 15). |
|
|
|
Rozumie, do czego służą pieniądze. |
|
|
|
Rozpoznaje i nazywa zwierzęta dziko żyjące w Polsce: dzika, sarnę, lisa, jeża, wiewiórkę, niedźwiedzia. (Zdjęcia oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 16). |
|
|
|
Rozpoznaje i nazywa zwierzęta hodowlane żyjące w Polsce: krowę, konia, owcę, świnię, kurę, gęś. (Zdjęcia oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 17). |
|
|
|
Rozpoznaje i nazywa typy/elementy krajobrazu występujące w Polsce: las, pole, łąkę, góry, jezioro, rzekę. (Zdjęcia oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 18). |
|
|
|
Rozpoznaje poszczególne pory roku i je nazywa. (Ilustracje oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 19). |
|
|
|
Wskazuje elementy pasujące do poszczególnych pór roku. (Ilustracje oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 20). |
|
|
|
Zna podstawowe zasady zdrowego odżywiania się. |
|
|
|
Zna sposoby dbania o Ziemię. |
|
|
|
Zna zasady segregowania śmieci. |
|
|
|
4 z 4