Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
Wartości odpowiedzi:
Tak - 2 pkt |
Zazwyczaj tak - 1 pkt |
Nie - 0 pkt
1.
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
1 z 4
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
Wartości odpowiedzi:
Tak - 2 pkt |
Zazwyczaj tak - 1 pkt |
Nie - 0 pkt
2.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
2 z 4
Społeczny obszar rozwoju dziecka.
Wartości odpowiedzi:
Tak - 2 pkt |
Zazwyczaj tak - 1 pkt |
Nie - 0 pkt
3.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
3 z 4
Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
Wartości odpowiedzi:
Tak - 2 pkt |
Zazwyczaj tak - 1 pkt |
Nie - 0 pkt
4.
Gotowość do nauki czytania i pisania
|
Tak |
Zazwyczaj tak |
Nie |
Dokonuje syntezy sylabowej wyrazów dwusylabowych wypowiedzianych przez nauczyciela: O-la, so-wa, To-mek, dom-ki. (0 wyrazów lub 1 wyraz – 0 p.; 2 lub 3 wyrazy – 1 p.; 4 wyrazy – 2 p.) |
|
|
|
Dokonuje syntezy sylabowej wyrazów trzysylabowych wypowiedzianych przez nauczyciela: ma-mu-sia, sa-mo-lot, ko-par-ka, cias-tecz-ko. (0 wyrazów lub 1 wyraz – 0 p.; 2 lub 3 wyrazy – 1 p.; 4 wyrazy – 2 p.) |
|
|
|
Dokonuje syntezy słuchowej różnych cząstek wyrazów dwusylabowych wypowiedzianych przez nauczyciela: dom-ek, plec-ak, ko-t, El-a. (0 wyrazów lub 1 wyraz – 0 p.; 2 lub 3 wyrazy – 1 p.; 4 wyrazy – 2 p.) |
|
|
|
Rozumie, co to znaczy czytać; interesuje się czytaniem. |
|
|
|
Interesuje się literami (np. pyta o nie nauczyciela, próbuje je pisać, pisze swoje imię). |
|
|
|
Kreśli linie pionowe z góry na dół i linie poziome od strony lewej do prawej. (Obrazki oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 1). |
|
|
|
Rysuje koła. (Obrazki oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 2). |
|
|
|
Rysuje kwadraty. (Obrazki oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 3). |
|
|
|
Rysuje linie ukośne. (Obrazki oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 4). |
|
|
|
6.
Umiejętności matematyczne
|
Tak |
Zazwyczaj tak |
Nie |
Wskazuje i nazywa części swojego ciała i swojej twarzy. |
|
|
|
Określa położenie przedmiotów względem siebie oraz względem innych przedmiotów, używając przynajmniej niektórych spośród wymienionych określeń: na, pod, obok, przed, za, w. |
|
|
|
Klasyfikuje figury geometryczne (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt) według kształtu, bez konieczności ich nazywania. (Figury oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 6). |
|
|
|
Nazywa figury: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt. (Figury oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 7). |
|
|
|
Kontynuuje proste rytmy. (Rytmy oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 8). |
|
|
|
Porównuje wielkość przedmiotów, używając określeń: większy, mniejszy. (Obrazki oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 9). |
|
|
|
Rozpoznaje elementy niepasujące do pozostałych. (Obrazki oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 10). |
|
|
|
Klasyfikuje przedmioty według wybranej cechy (np. koloru, kształtu, wielkości). (Figury oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 11). |
|
|
|
Liczy przedmioty w zakresie 5. (Sposób punktowania znajduje się w załączniku nr 12). |
|
|
|
Porównuje liczbę elementów w zakresie 5, używając określeń: mniej, więcej, tyle samo. (Zbiory oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 13). |
|
|
|
Rozumie, że liczba przedmiotów (w zakresie 5) nie zmienia się po zmianie ich ułożenia. |
|
|
|
Rozumie takie pojęcia, jak: dzień, noc, rano, wieczór. |
|
|
|
7.
Wiedza o środowisku społeczno-przyrodniczym
4 z 4