Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
Wartości odpowiedzi:
Tak - 2 pkt |
Zazwyczaj tak - 1 pkt |
Nie - 0 pkt
1.
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
1 z 4
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
Wartości odpowiedzi:
Tak - 2 pkt |
Zazwyczaj tak - 1 pkt |
Nie - 0 pkt
2.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
2 z 4
Społeczny obszar rozwoju dziecka.
Wartości odpowiedzi:
Tak - 2 pkt |
Zazwyczaj tak - 1 pkt |
Nie - 0 pkt
3.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
3 z 4
Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
Wartości odpowiedzi:
Tak - 2 pkt |
Zazwyczaj tak - 1 pkt |
Nie - 0 pkt
4.
Gotowość do nauki czytania i pisania
|
Tak |
Zazwyczaj tak |
Nie |
Dokonuje syntezy wyrazów wypowiedzianych przez nauczyciela głoskami: [s-o-k], [s-o-w-a], [r-o-w-e-r], [a-n-t-o-ś], [cz-a-p-k-a]. (od 0 do 2 wyrazów – 0 p.; 3 lub 4 wyrazy – 1 p.; 5 wyrazów – 2 p.) |
|
|
|
Dokonuje analizy głoskowej wyrazów podanych przez nauczyciela: rak, mewa, palec, okno, flaga. (od 0 do 2 wyrazów – 0 p.; 3 lub 4 wyrazy – 1 p.; 5 wyrazów – 2 p.) |
|
|
|
Potrafi przeczytać drukowane litery małe i wielkie. (Przeczytane litery należy zaznaczyć w załączniku nr 1. Sposób punktowania podano w załączniku). |
|
|
|
Potrafi czytać wyrazy jednosylabowe (dwu- i trzyliterowe). (Przeczytane wyrazy należy zaznaczyć w załączniku nr 2. Sposób punktowania podano w załączniku). |
|
|
|
Potrafi czytać wyrazy dwusylabowe (trzy-, cztero- i pięcioliterowe) oraz jedno- i dwusylabowe ze zbiegiem spółgłosek. (Przeczytane wyrazy należy zaznaczyć w załączniku nr 3. Sposób punktowania podano w załączniku). |
|
|
|
Potrafi czytać ze zrozumieniem zdania zbudowane z trzech–pięciu wyrazów. (Przeczytane ze zrozumieniem zdania należy zaznaczyć w załączniku nr 4. Sposób punktowania podano w załączniku). |
|
|
|
Sprawnie kreśli pisane litery po śladzie lub samodzielnie, zachowując prawidłowy kierunek i kolejność ruchów ręki. (Litery znajdują się w załączniku nr 5. Sposób punktowania podano w załączniku). |
|
|
|
6.
Umiejętności matematyczne
|
Tak |
Zazwyczaj tak |
Nie |
Wskazuje na własnym ciele części lewe i prawe. |
|
|
|
Określa położenie przedmiotów względem siebie lub względem innych przedmiotów, używając określeń: przed, za, obok, na, nad, pod, pomiędzy, w oraz z prawej strony, z lewej strony. |
|
|
|
Nazywa figury: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt. (Figury oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 7). |
|
|
|
Porównuje wielkość przedmiotów, używając określeń: większy, największy, mniejszy, najmniejszy, tej samej wielkości. (Rysunki oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 8). |
|
|
|
Klasyfikuje przedmioty według wybranej cechy (np. koloru, kształtu, wielkości). (Zbiory oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 9). |
|
|
|
Liczy przedmioty w zakresie 10. (Sposób punktowania znajduje się w załączniku nr 10). |
|
|
|
Liczy przedmioty w zakresie 20 lub większym. (Sposób punktowania znajduje się w załączniku nr 11). |
|
|
|
Porównuje liczbę elementów, używając określeń: mniej, więcej, tyle samo. (Zbiory oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 12). |
|
|
|
Rozumie i stosuje liczebniki porządkowe w zakresie 10. (Ilustracja oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 13). |
|
|
|
Odczytuje liczby zapisane cyframi w zakresie 12. (Liczby zapisane cyframi oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 14). |
|
|
|
Dodaje w zakresie 10. |
|
|
|
Odejmuje w zakresie 10. |
|
|
|
Rozumie takie pojęcia, jak: wczoraj, pojutrze, wieczorem. |
|
|
|
Wymienia po kolei nazwy dni tygodnia. |
|
|
|
Wymienia po kolei nazwy miesięcy. |
|
|
|
7.
Wiedza o środowisku społeczno-przyrodniczym
|
Tak |
Zazwyczaj tak |
Nie |
Zna swoją przynależność narodową. |
|
|
|
Zna nazwę swojego kraju i jego stolicy. |
|
|
|
Potrafi powiedzieć, jak wyglądają flaga i godło Polski. |
|
|
|
Potrafi zaśpiewać przynajmniej jedną zwrotkę hymnu polskiego. |
|
|
|
Rozpoznaje i nazywa przedstawicieli różnych zawodów (kominiarza, lekarza, nauczycielkę, policjanta, strażaka) oraz wie, na czym polega ich praca. (Zdjęcia oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 15). |
|
|
|
Potrafi powiedzieć, do czego służą pieniądze. |
|
|
|
Rozpoznaje i nazywa zwierzęta dziko żyjące w Polsce: dzika, zająca, sarnę, lisa, jeża, wiewiórkę, wilka, żubra, mysz, niedźwiedzia. (Zdjęcia oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 16). |
|
|
|
Rozpoznaje i nazywa zwierzęta hodowlane żyjące w Polsce: krowę, konia, świnię, kozę, owcę, królika, kurę, kaczkę, gęś, indyka. (Zdjęcia oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 17). |
|
|
|
Rozpoznaje i nazywa typy/elementy krajobrazu występujące w Polsce: wieś, miasto, park, las, pole, łąkę, góry, jezioro, rzekę, morze. (Zdjęcia oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 18). |
|
|
|
Rozpoznaje i nazywa typowe zjawiska pogodowe: deszcz, tęczę, burzę, śnieg, mgłę. (Zdjęcia oraz sposób punktowania znajdują się w załączniku nr 19). |
|
|
|
Wymienia po kolei nazwy pór roku i podaje ich najbardziej charakterystyczne cechy. |
|
|
|
Zna podstawowe zasady zdrowego odżywiania się. |
|
|
|
Wie, że ruch jest niezbędny do zdrowego życia. |
|
|
|
Wie, jak unikać zagrożeń poza domem. |
|
|
|
Wie, do kogo zwrócić się w przypadku zagrożenia. |
|
|
|
4 z 4